نصب سرویس تعمیر و راه اندازی سانترال

نصب سرویس تعمیر و راه اندازی سانترال

 

اطلاعاتی کامل در مورد سانترال

در این مقاله در مورد سانترال و خدمات آن توضیحات کاملی ارائه می دهیم.

نصب و استقرار سانترال 

1. ابتدا باید بر اساس اصول مربوطه مرکز تلفن یا پایه های آن را در جای مناسب روی دیوار مستقر کنیم.

2. حال زمان قرار دادن کارت های شهری، داخلی و کارت های خدمات جانبی در مرکزتلفن می باشد.

برقراری اتصال خطوط و راه اندازی سانترال

1. پس از استقرار مرکزتلفن، باید خطوط شهری را تا پست نزدیک مرکز آورد و روی ترمینال ها متصل نمود.

و از طرف دیگر کابل آنفولان خطوط شهری از کارت روی مرکز به ترمینال متناظر با خطوط شهی مرتبط نمود.

2. خطوط داخلی درون سازمان را به پست نزدیک سانترال رساند و همچنین خطوط داخلی مرکز را با کابل آنفولان به ترمینال های متناظر مرتبط نمود.

3. حال با سیم رانژه خطوط شهری و داخلی مورد نظر را از روی کارت پاناسونیک به خطوط درونی مجموعه مرتبط می نماییم.

برنامه ریزی مرکزتلفن سانترال 

برای برنامه ریزی مرکز دو روش اصلی وجود دارد که در ذیل بررسی می نماییم.

1- برنامه ریزی از طریق گوشی های اپراتوری و با کد های برنامه ریزی که به این روش PT_Programming گفته می شود.

2- برنامه ریزی از طریق کنسول نرم افزاری و برقراری ارتباط کامپیوتری با سانترال که به این روش PC_Programming گفته می شود.

جهت راه اندازی سانترال به چه تعداد ورودی و خروجی نیاز داریم ؟

هر شرکت با توجه به تعداد خط تلفن نیاز به پورت ورودی سانترال دارد.

و براساس تعداد کاربران شرکت نیاز به پورت خروجی سانترال دارد.

استانداردی برای نسبت تعداد خط شهری به تعداد کاربر وجود ندارد.

ولی به طور معمول برای هر سه کاربر یک خط شهری در نظر گرفته می شود.

یعنی اگر شرکتی 15 کاربر دارد بهتر است حداقل 5خط تلفن تهیه نماید.

البته نوع فعالیت شرکت ها و نحوه ارتباطاتی که با مشتریان دارند ، و فرایند ارائه کالا یا خدمات شرکت نیاز به خط تلفن شهری متفاوت می باشد.

سرویس و تعمیر تلفن های سانترال معمولا در گروه خدمات زیر قرار می گیرد :

  1. اضافه نمودن کارتهای خط شهری و داخلی و ….
  2. تعویض مرکز تلفن(اپگرید)
  3. نصب ام دی اف با فرم بندی استاندارد
  4. تنظیمات تخصصی سانترال جهت کنترل هر کاربر و تغییر زبان
  5. نصب سیستم voip یا تلفن اینترنتی
  6. نگهداری و پشتیبانی سانترال
  7. ارتقاء سانترال و اپگرید نرم افزاری آن به صورت حرفه ای
  8. ارائه سیستم های ارتباطی وایرلس یا بی سیم برای سازمانها

نوشته اولین بار در پدیدار شد.

نصب سرویس تعمیر و راه اندازی سانترال

 

اطلاعاتی کامل در مورد سانترال

در این مقاله در مورد سانترال و خدمات آن توضیحات کاملی ارائه می دهیم.

نصب و استقرار سانترال 

1. ابتدا باید بر اساس اصول مربوطه مرکز تلفن یا پایه های آن را در جای مناسب روی دیوار مستقر کنیم.

2. حال زمان قرار دادن کارت های شهری، داخلی و کارت های خدمات جانبی در مرکزتلفن می باشد.

برقراری اتصال خطوط و راه اندازی سانترال

1. پس از استقرار مرکزتلفن، باید خطوط شهری را تا پست نزدیک مرکز آورد و روی ترمینال ها متصل نمود.

و از طرف دیگر کابل آنفولان خطوط شهری از کارت روی مرکز به ترمینال متناظر با خطوط شهی مرتبط نمود.

2. خطوط داخلی درون سازمان را به پست نزدیک سانترال رساند و همچنین خطوط داخلی مرکز را با کابل آنفولان به ترمینال های متناظر مرتبط نمود.

3. حال با سیم رانژه خطوط شهری و داخلی مورد نظر را از روی کارت پاناسونیک به خطوط درونی مجموعه مرتبط می نماییم.

برنامه ریزی مرکزتلفن سانترال 

برای برنامه ریزی مرکز دو روش اصلی وجود دارد که در ذیل بررسی می نماییم.

1- برنامه ریزی از طریق گوشی های اپراتوری و با کد های برنامه ریزی که به این روش PT_Programming گفته می شود.

2- برنامه ریزی از طریق کنسول نرم افزاری و برقراری ارتباط کامپیوتری با سانترال که به این روش PC_Programming گفته می شود.

جهت راه اندازی سانترال به چه تعداد ورودی و خروجی نیاز داریم ؟

هر شرکت با توجه به تعداد خط تلفن نیاز به پورت ورودی سانترال دارد.

و براساس تعداد کاربران شرکت نیاز به پورت خروجی سانترال دارد.

استانداردی برای نسبت تعداد خط شهری به تعداد کاربر وجود ندارد.

ولی به طور معمول برای هر سه کاربر یک خط شهری در نظر گرفته می شود.

یعنی اگر شرکتی 15 کاربر دارد بهتر است حداقل 5خط تلفن تهیه نماید.

البته نوع فعالیت شرکت ها و نحوه ارتباطاتی که با مشتریان دارند ، و فرایند ارائه کالا یا خدمات شرکت نیاز به خط تلفن شهری متفاوت می باشد.

سرویس و تعمیر تلفن های سانترال معمولا در گروه خدمات زیر قرار می گیرد :

  1. اضافه نمودن کارتهای خط شهری و داخلی و ….
  2. تعویض مرکز تلفن(اپگرید)
  3. نصب ام دی اف با فرم بندی استاندارد
  4. تنظیمات تخصصی سانترال جهت کنترل هر کاربر و تغییر زبان
  5. نصب سیستم voip یا تلفن اینترنتی
  6. نگهداری و پشتیبانی سانترال
  7. ارتقاء سانترال و اپگرید نرم افزاری آن به صورت حرفه ای
  8. ارائه سیستم های ارتباطی وایرلس یا بی سیم برای سازمانها

نوشته اولین بار در پدیدار شد.

نصب سرویس تعمیر و راه اندازی سانترال

Leave a Comment